In- en externe contactpersonen

Wij begrijpen dat er situaties kunnen voorkomen waarbij u het niet eens bent met bepaalde zaken op school. Ons advies is om in eerste instantie een gesprek aan te gaan met de betrokken leerkracht of de directeur. Mocht dit het probleem niet verhelpen, dan staat onze klachtenregeling voor u klaar, beschikbaar op onze website.

Intern Contactpersoon (ICP)

Onze school heeft een toegewijde Intern Contactpersoon (ICP), Irma Schoppers, die zowel voor leerlingen als ouders beschikbaar is voor vertrouwelijke gesprekken over zorgen of klachten. Aan het begin van elk schooljaar stelt de ICP zich voor aan de klassen en legt uit hoe zij te bereiken en te benaderen is. Zij is te bereiken via e-mail op irmaschoppers@meesterkremerschool.nl, of u kunt een briefje achterlaten in de brievenbus in de aula.

Externe Vertrouwenspersoon (EVP)

Indien een kwestie intern niet naar tevredenheid kan worden opgelost, bieden we de mogelijkheid tot een gesprek met een onafhankelijke externe vertrouwenspersoon. De heer Hans van Holland en mevrouw Sonja Deutz zijn gecertificeerde externe vertrouwenspersonen van de CED-Groep, die u kunt bereiken via hun persoonlijke e-mails of via het algemene contactpunt:

Deze externe vertrouwenspersonen behandelen uw klachten met volledige vertrouwelijkheid en adviseren over de te nemen stappen, eventueel tot aan het indienen van een formele klacht bij de landelijke klachtencommissie.

"Zet hier een quote neer van ongeveer 10 à 15 woorden"

auteur quote
groep 6

Proactieve Benadering

We moedigen iedereen aan om vroegtijdig contact op te nemen bij enige ongerustheid of klachten. Onze benadering is gericht op het voorkomen van escalatie en het gezamenlijk vinden van oplossingen. Het is belangrijk om open te blijven in communicatie om misverstanden en problemen effectief aan te pakken.

Door deze structuren streven we naar een open, veilige en ondersteunende omgeving waarin elke stem gehoord wordt en waarin samen wordt gewerkt aan het welzijn van onze schoolgemeenschap.